| Visa fregende mne :: Visa nsta mne |
| Frfattare |
Meddelande |
noora
Serafinit

Inlgg: 1771
Frn: Stockholm
|
Skrivet: Ons Apr 14, 2010 10:09 am mne: |
|
|
Jag har kpt kraftigare papper som jag skriver ut visitkort, presentkort, skyltar och annat p. Storleken r vanligt A4 s att jag kan stoppa det i skrivaren. Nu har jag pysslat ihop displayer till Facett och anvnde just detta papper. Det funkade alldeles utmrkt, ven till rhngeskartor Kolla i en vlsorterad pappershandel. _________________ Min butik: www.silvergrejs.se |
|
| Till verst p sidan |
|
 |
Ritva
Saltvattensprla

Inlgg: 509
Frn: 4 mil fr Ume
|
Skrivet: Ons Apr 14, 2010 22:22 pm mne: |
|
|
| Det kartong som jag anvnder - se tidigare inlgg - r fr tjockt fr att kunna kras i skrivare. D r lsningen; skriva ut logga p 80 grams (normaltunt) papper och klistra p tjockare katrong. Pilligt, jovisst. |
|
| Till verst p sidan |
|
 |
Tigris
Tigerga

Inlgg: 3159
Frn: Tjrn (norr om Gteborg)
|
Skrivet: Tor Apr 15, 2010 10:32 am mne: |
|
|
| Ritva skrev: | | Det kartong som jag anvnder - se tidigare inlgg - r fr tjockt fr att kunna kras i skrivare. D r lsningen; skriva ut logga p 80 grams (normaltunt) papper och klistra p tjockare katrong. Pilligt, jovisst. | Man kan ju ocks skriva ut p klisteretikettpapper s slipper man hlla p med klistret.  _________________ Moderator
PUSS - en prltrff - nu planerar vi fr hsten 2010... |
|
| Till verst p sidan |
|
 |
Ritva
Saltvattensprla

|
Skrivet: Tor Apr 15, 2010 11:11 am mne: |
|
|
| Tigris skrev: | | Ritva skrev: | | Det kartong som jag anvnder - se tidigare inlgg - r fr tjockt fr att kunna kras i skrivare. D r lsningen; skriva ut logga p 80 grams (normaltunt) papper och klistra p tjockare katrong. Pilligt, jovisst. | Man kan ju ocks skriva ut p klisteretikettpapper s slipper man hlla p med klistret.  |
Jaaa, helt rtt! Men d har man besvret att hitta rtt storlek p etiketterna och att anpassa loggan i datorn till dem. Jaja, mycket pyssel r det hur som helst, med bde vanliga loggalappar, prislappar och rhngeskartor. Kan man anstlla ngon billig arbetskraft fr dessa trista uppdrag mnne??? Thailndska brplockare? N, nu var jag lite dum. Urskta mig. |
|
| Till verst p sidan |
|
 |
noora
Serafinit

|
Skrivet: Tor Apr 15, 2010 14:01 pm mne: |
|
|
Det finns klisterpapper som har en a4-stor "etikett" per ark, d r det bara att klippa sjlv i stllet fr att mtta
Men om man nu nd ska ut och handla kan man lika grna kpa 200-grams papper p en gng s att man slipper hlla p och limma. Om man inte har en vldigt kinkig skrivare s gr det att skriva ut p, och det r tillrckligt stadigt fr att gra rhngeskartor av. _________________ Min butik: www.silvergrejs.se |
|
| Till verst p sidan |
|
 |
maneki-nekogirl
Turmalin

Inlgg: 3596
Frn: Bjrehalvn
|
Skrivet: Tor Apr 15, 2010 17:53 pm mne: |
|
|
| Ritva skrev: | [
Jaaa, helt rtt! Men d har man besvret att hitta rtt storlek p etiketterna och att anpassa loggan i datorn till dem. |
Men vissa mrken erbjuder tminstone gratis mallar fr datorn s man slipper det vrsta pillet med att skala ned o anpassa bilden i datorn. Jag vet att min favorit Avery Dennison gr det (de r mina favoriter eftersom man kan bestlla gratisprov frn dem d o d).
Nooras tips med A4-etikett var ju ocks fiffigt -- det har jag nog aldrig tnkt p.  _________________ Kristina
Moderator
Manekis prlblogg - fakta, tips & lnkar om prlor och smyckestillverkning
Wildroses & blackberries - min blogg
Senast ndrad av maneki-nekogirl den Tor Apr 15, 2010 21:04 pm, ndrad totalt 2 gnger |
|
| Till verst p sidan |
|
 |
Ritva
Saltvattensprla

|
Skrivet: Tor Apr 15, 2010 20:53 pm mne: |
|
|
Hr fr man mnga fiffiga tips ju, det r vlknt!
Mnga skrivare har en srsklild plat satt mata en och en ark, av t.ex. lite tjockare papper. de gr en "rakare" vg. |
|
| Till verst p sidan |
|
 |
incaos
Rocaille
Inlgg: 113
Frn: ume
|
Skrivet: Tor Apr 15, 2010 21:59 pm mne: |
|
|
jag tycker att klisterlapparna sitter lite dligt
kpte snna fr att skriva ut adresser p,
nr jag stod p marknader hade jag ett par som visning och de som kunden kpte inslagna i brunt papper med dekorations blommor p  _________________ vissa saker ser man med sina gon
andra med sitt hjrta
min blogg |
|
| Till verst p sidan |
|
 |
noora
Serafinit

|
Skrivet: Fre Apr 16, 2010 07:54 am mne: |
|
|
Klisteretiketter kan ha olika kvalitet p klistret. En del r t.o.m. gjorda fr att lossna ltt - inte bra om man hade tnkt ha dem som adressetiketter p kuvert.
Jag kpte klisteretiketter frn en firma p ntet dr dom anger hur bra vidhftning etiketterna har. Jag valde etiketter som sades vara "permanenta". De sitter mycket bttre, men de gr nd att pilla loss frn t.ex. zip-psar s jag vet inte vad man ska vlja om man vill ha helt permanenta etiketter... _________________ Min butik: www.silvergrejs.se |
|
| Till verst p sidan |
|
 |
|