| Visa fregende mne :: Visa nsta mne |
| Frfattare |
Meddelande |
Veda
Prluggla

Inlgg: 2030
Frn: Hrnsand
|
Skrivet: Tis Feb 16, 2010 08:06 am mne: Ldning och tillbehr |
|
|
Tror det r bst att skapa en ny trd i rtt forum n att fortstta bland kurssnacket.
Nu p morgonen kom jag just p att jag rvt en gasolflaska med brnnare av min pappa. Han anvnde den fr att lda i sitt tennsmide. Flaskan r tom men brnnaren r betydligt mindre n den som maken hittade i sina gmmor.
P kursen har de en annan typ av handtag: http://www.flinks.se/visa_produkt.asp?nr=23818&ParentNodID=7338&Order=1
r det ngon som har testat den? Verkar vara en frdel med tndningen och "dd mans greppet", men finns det nackdelar?
Fr vl testa sjlv snart, eftersom jag inte fr till det hemma. Har i alla fall lyckats med att f bort det mesta av lodet (sitter p min titanpetare istllet ). Ska gra rent i kvll s jag kan brja om p torsdag p kursen. _________________ Moderator
Min smyckesbutik - med galleri |
|
| Till verst p sidan |
|
 |
Veda
Prluggla

|
Skrivet: Fre Feb 19, 2010 07:15 am mne: |
|
|
Nu kan jag andas ut. Sargen r ldd och ven fastldd p underdelen. Den blev aningen kort s jag hann inte s mycket mer n att f till detta, resten av tiden gick t att knacka ut den en aning men inte fr mycket.
Det fungerade bra med brnnaren som jag frgade ovan om. Tror att jag skaffar en sn till att brja med s jag slipper tnda med eld (om den nu passar till min flaska).
Men jag r fortfarande intresserad av om ngon annan har anvnt eller har en sdan. _________________ Moderator
|
| Till verst p sidan |
|
 |
Veda
Prluggla

|
Skrivet: Tis Feb 23, 2010 20:11 pm mne: |
|
|
Nu har jag testat den nya brnnaren som jag kpte idag p eftermiddagen.
Men dina tips Noora r nd inte vrdelsa. Jag kommer nog s smningom, nr jag fixat verkstad i kllaren, att skaffa ytterligare utrustning fr strre tub och mindre brnnare. Brnnaren till den hr r ganska stor, 15 mm och det finns inte mindre. Men det r hrligt att bara trycka p en knapp fr att tnda.
Tror ocks att det kan vara id att lra sig mer frst ocks, s jag vet vad jag vill ha. _________________ Moderator
|
| Till verst p sidan |
|
 |
|