Prlplatsen - en prla p ntet Forumindex Prlplatsen - en prla p ntet
Prlplatsens forum. Hr kan man prata om allt som rr prlor.

ProfilProfil    Logga in fr att se dina privata meddelandenLogga in fr att se dina privata meddelanden    RegistreraRegistrera    Logga inLogga in 
   AnvndarlistaAnvndarlista    AnvndargrupperAnvndargrupper  FAQFAQ    SkSk    GalleriGalleri   GalleriStartsidan

Vad anvnder ni?

Skapa nytt inlgg   Svara p inlgget    Prlplatsen - en prla p ntet Forumindex -> Tillbehrstillverkning
Visa fregende mne :: Visa nsta mne  
Frfattare Meddelande

Riinan
Grn Aventurin

Inlgg: 866
Frn: Pajala egentligen men bor nu i Uppsala

InlggSkrivet: Lr Sep 19, 2009 12:28 pm    mne: Vad anvnder ni? Citera

... nr ni delar egengjorda motringar? Knipsar ni eller anvnder ni sg? I sdanna fall hurdan? Kpte en bgfil igr men har inte testat den n. Sg p medeltidsmarknaden p gotland en man som gjorde sdanna konungakedjor och han hll "spiralen" i handen och sgade med bgfil. Det kanske jag inte vgar mig p. Hur gr ni? Har ett skruvstd hemma (ett litet med gummikanter) skulle det kunna funka?

Goldstone
Saltvattensprla

Inlgg: 565
Frn: Falkping

InlggSkrivet: Lr Sep 19, 2009 14:01 pm    mne: Citera

Ja i skolan dr jag gr fr vi inte knipsa vra glor med tng. Utan mste anvnda guldsmedssgen. Eftersom glorna blir mer eller mindre deformerade av att knipsas med tng och ven vassa kanter.
Kan sga redan nu att du kommer troligen sga dig i fingret typ varje gng man sgar men det r ngot man fr st ut med typ. D jan prvat att hlla "spiralen" med allt vad det kan heta o inget funkar sdr jttesuperbra direkt.
Till verst p sidan
Visa anvndarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum

Tigris
Tigerga

Inlgg: 3159
Frn: Tjrn (norr om Gteborg)

InlggSkrivet: Lr Sep 19, 2009 16:03 pm    mne: Citera

Nu var det ett tag sedan jag gjorde egna ringar men jag hll ocks spiralen i handen och sgade med guldsmedssgen.

Jag lste ngonstans att man kunde tejpa spiralen men en remsa av maskeringstejp dr man ska sga s tappar man inte ringarna lika ltt. De har en frmga att trilla lite verallt annars.

Man kan ven tr sgbladet igenom spiralen ocn sga ringarna inifrn. Inget jag testat men en del fredrar att gra s.

PUSS - en prltrff - nu planerar vi fr hsten 2010...
Till verst p sidan
Visa anvndarprofil Skicka privat meddelande Personligt fotoalbum

Riinan
Grn Aventurin

Inlgg: 866
Frn: Pajala egentligen men bor nu i Uppsala

InlggSkrivet: Lr Sep 19, 2009 21:00 pm    mne: Citera

Att tr sgbladet p insidan lter ju vettigt, det ska jag testa till de strre ringarna! Fr kanske stta mannen att hlla och sga Wink
Visa tidigare inlgg:   
Skapa nytt inlgg   Svara p inlgget    Prlplatsen - en prla p ntet Forumindex -> Tillbehrstillverkning Alla tider r GMT + 1 Timme
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlgg i det hr forumet
Du kan inte svara p inlgg i det hr forumet
Du kan inte ndra dina inlgg i det hr forumet
Du kan inte ta bort dina inlgg i det hr forumet
Du kan inte rsta i det hr forumet