Budskapssmycke
Gjorde detta till min mamma med barnbarnens namn p hjrtat (fram och baksida). Det har anvnts mycket flitigt av henne hela sommaren. Det r gjort av ljusbl seed beads 8/0, ljus- och mrkbla stvattensprlor och silverplterade detaljer. Hjrtat har jag stansat sjlv, budskapsringen r kpt frdig med text.
Har ven gjort ett flertal varianter i andra frger och med andra budskap.. en storsljare p smyckevisningarna!
13 Aug 2010
 |
Set av lila stvattensprlor och ametister
Detta set gjorde jag till ett brllop jag var p i juli. Hade kpt en ny lila klnning och hade inga smycken att ha p mig (iaf inget som matchade) Kom p att jag ftt en hel pse med gamla smycken av min mormor som jag letade fram(koraller, stvattensprlor, brnsten, turkoser bla) Mycket riktigt fanns det ett lngt ljuslila halsband som jag slaktade fr att tillverka detta set. Ametisterna hade jag i gmmorna. Blev riktigt njd (trots att trdda halsband r rtt "simpelt" r det nd det jag tycker mest om att gra och bra) och fick mnga kommentarer p kvllen :)
02 Aug 2010
 |
Trtt halsband p nylontrd. Rosa silverlined seed beads 8/0, ljusrosa stvattensprlor och bergkristallchips. Hjrtat som anvnds som "gla" bestr av en frdig stomme som jag coilat med art wire 28 G. Sldes p mitt frsta smyckeparty i veckan :)
Gjorde ett likande halsband till mig sjlv tidigare (finns i galleriet), gillade modellen och fick en del berm fr det s jag var tvungen att gra i fler frger.
25 Mar 2010
 |
Grnt r sknt
Lnkat halsband med krackelerad bergskristall och "grna halvdelstenar" (osker p vad det r, hafsades med i bara farten efter massa prutande i Peking, nn som har ett frslag?) Hjrtstommar coilade med art wire.
07 Mar 2010
 |