Min frsta polymercabochon
Jag blev inspirerad av att gra cabochoner i polymerlera efter att ha sett flera sdana lite var stans. Sagt och gjort, jag kpte lite lera och experimenterade. Eftersom jag inte visste om detta skulle vara intressant s ville jag inte kpa p mig en massa tillbehr och det blev man-tager-vad-man-haver istllet. Sjlva formen till cabochonen r frn ett lock till en stmpeldyna och "motivet" r stmplat med en julstmpel med texten av "Glns ver sj och strand". Efter brnningen gned jag in cabochonen med ngon form av patineringsvax i antikguld.
Till prlbroderiet hittande jag vackra antikguldfrgade 3-cuts som jag glmt bort s tillsammans med matta svarta seed beads fick de infatta cabochonen. Sjlva halsbandet r i spiral rope (som vanligt, men den tekniken r underbar) och lset i goldfilled.
04 Jun 2010
 |
Lila prlbroderi
Ett halsband jag gjort till min svgerska som gillar lila.
Jag gjorde ett frsk i att vara lite asymmetrisk men det var ursvrt. Vinken p fotot r inte den bsta fr man ser inte detaljerna riktigt men det r i alla fall sm 3mm glasprlor, lla ovala facetter och bicones i light smokey topaz tillsammas med seed beads och en fusad glascabochon. Sjlva halsbandet r en vanlig spiral rope och att ha 15/0 seeds som basprla r inte ngot jag rekommenderar men det funkade i alla fall.
04 Jun 2010
 |
Blombrosch
Mitt bidrag till Prlguidens cyberpyssel med tema "seed beads".
En enkel trilliumbrosch med lite extra dekorationer. Tack Fru Babsan fr broschnlen ;-)
Egentligen r den lite vl rsa fr mig men jag gillar den nd. Och det gjorde visst andra ocks fr jag kom p andraplats i tvlingen.
09 Apr 2010
 |
Frgglatt armband
Mitt bidrag till Prlguidens cyberpyssel med tema frgglatt. Inget avancerat alls egentligen men jag r mkta stolt. Dels ver att ha lyckats tr p vajer fr det hnder inte ofta (typ en gng om ret om jag rknar bort reparationer av trasiga smycken). Dessutom, att gra ngot som innehller s mnga olika frger faller helt utanfr mina ramar. Fast okej, symmetrin kunde jag inte slppa, riktigt s wild & crazy vgade jag inte vara. ;-)
Hematitrondeller och Swarovskibicones i alla regnbgens frger samt sterlingsilver.
09 Apr 2010
 |