Prlplatsen - en prla p ntet Forumindex Prlplatsen - en prla p ntet
Prlplatsens forum. Hr kan man prata om allt som rr prlor.

ProfilProfil    Logga in fr att se dina privata meddelandenLogga in fr att se dina privata meddelanden    RegistreraRegistrera    Logga inLogga in 
   AnvndarlistaAnvndarlista    AnvndargrupperAnvndargrupper  FAQFAQ    SkSk    GalleriGalleri   GalleriStartsidan

Prlplatsen - en prla p ntet Forumindex
Visar Profil :: Tigris

Tigerga
Totalt antal inlgg:  3339
[5.15% av totala / 0.93 poster per dag]
Hitta alla inlgg av Tigris
Frn:  Tjrn (norr om Gteborg)
Hemsida:   
Användarens galleri:  Tigriss galleri
Yrke/sysselsttning:  Elkonstruktr
Intressen: Pyssel & knp av alla slag
Kontakta Tigris
Emailadress:  
Privata meddelanden: Skicka privat meddelande
MSN-messenger:  
Yahoo-messenger:
AIM-adress:  
ICQ-nummer:
Min frsta polymercabochon
Min frsta polymercabochon
Jag blev inspirerad av att gra cabochoner i polymerlera efter att ha sett flera sdana lite var stans. Sagt och gjort, jag kpte lite lera och experimenterade. Eftersom jag inte visste om detta skulle vara intressant s ville jag inte kpa p mig en massa tillbehr och det blev man-tager-vad-man-haver istllet. Sjlva formen till cabochonen r frn ett lock till en stmpeldyna och "motivet" r stmplat med en julstmpel med texten av "Glns ver sj och strand". Efter brnningen gned jag in cabochonen med ngon form av patineringsvax i antikguld. Till prlbroderiet hittande jag vackra antikguldfrgade 3-cuts som jag glmt bort s tillsammans med matta svarta seed beads fick de infatta cabochonen. Sjlva halsbandet r i spiral rope (som vanligt, men den tekniken r underbar) och lset i goldfilled.
04 Jun 2010
Lila prlbroderi
Lila prlbroderi
Ett halsband jag gjort till min svgerska som gillar lila. Jag gjorde ett frsk i att vara lite asymmetrisk men det var ursvrt. Vinken p fotot r inte den bsta fr man ser inte detaljerna riktigt men det r i alla fall sm 3mm glasprlor, lla ovala facetter och bicones i light smokey topaz tillsammas med seed beads och en fusad glascabochon. Sjlva halsbandet r en vanlig spiral rope och att ha 15/0 seeds som basprla r inte ngot jag rekommenderar men det funkade i alla fall.
04 Jun 2010
Blombrosch
Blombrosch
Mitt bidrag till Prlguidens cyberpyssel med tema "seed beads". En enkel trilliumbrosch med lite extra dekorationer. Tack Fru Babsan fr broschnlen ;-) Egentligen r den lite vl rsa fr mig men jag gillar den nd. Och det gjorde visst andra ocks fr jag kom p andraplats i tvlingen.
09 Apr 2010
Frgglatt armband
Frgglatt armband
Mitt bidrag till Prlguidens cyberpyssel med tema frgglatt. Inget avancerat alls egentligen men jag r mkta stolt. Dels ver att ha lyckats tr p vajer fr det hnder inte ofta (typ en gng om ret om jag rknar bort reparationer av trasiga smycken). Dessutom, att gra ngot som innehller s mnga olika frger faller helt utanfr mina ramar. Fast okej, symmetrin kunde jag inte slppa, riktigt s wild & crazy vgade jag inte vara. ;-) Hematitrondeller och Swarovskibicones i alla regnbgens frger samt sterlingsilver.
09 Apr 2010

Hoppa till: