Prlplatsen - en prla p ntet Forumindex Prlplatsen - en prla p ntet
Prlplatsens forum. Hr kan man prata om allt som rr prlor.

ProfilProfil    Logga in fr att se dina privata meddelandenLogga in fr att se dina privata meddelanden    RegistreraRegistrera    Logga inLogga in 
   AnvndarlistaAnvndarlista    AnvndargrupperAnvndargrupper  FAQFAQ    SkSk    GalleriGalleri   GalleriStartsidan

Prlplatsen - en prla p ntet Forumindex
Visar Profil :: Beatrice

Prlplatsadministratr
Totalt antal inlgg:  935
[1.47% av totala / 0.44 poster per dag]
Hitta alla inlgg av Beatrice
Frn:  Boden
Hemsida:  http://beastankar.blogspot.com
Användarens galleri:  Beatrices galleri
Yrke/sysselsttning:  Systemvetare som jobbar med lite av varje
Intressen: Prla, lsa, webbdesign
Kontakta Beatrice
Emailadress:  
Privata meddelanden: Skicka privat meddelande
MSN-messenger:
Yahoo-messenger:
AIM-adress:  
ICQ-nummer:
Louise
Louise
Tyvrr har jag ftt gra en ngel till en nglafamilj igen. En arbetskamrats bonusdotter dog fr ett tag sedan i sjukdom och jag ville visa familjen att jag tnker p dem och deras dotter. Flickan kmpade lnge mot sin sjukdom men blev tillslut besegrad men lngt efter vad lkarna frst frutspdde. Louise betyder kmpe. Frgvalet blev lila, nr jag kom p att jag ville gra en s gick jag och plockade fram prlor automatiskt, men nr jag satt dr med en hg olika lila nyanser framfr mig kndes det nd som om jag ville frga om flickans favoritfrg. Frgade bonuspappan dagen efter men innan han svarade visste jag att han skulle sga lila, vilket han ox gjorde. Lila sgs ge beskydd och inre lugn. I ngeln finns ven ametister som sgs skapa trygghet och krlek mellan mnniskor. Den lr oss att se framt. Egenskaper jag kan tnka mig att en familj som nyss frlorat ett lskat barn kan tnkas behva. Tyvrr blev bilderna inte s bra, den bild som var en bit ifrn var alldeles suddig. Magen r en lampwork med rosmnster, huvudet en cracked bergskristall, fllen r transparenta bicones och runda ametister. Armarna r gjorda av lila bicones, runda ametister, 2 pressade blomprlor och silverprlor. I ena handen hller hon ett "Made with love"-hjrta. Kjolen och vingarna r gjorda av triangeldelicas i 2 frger och i kjolen r det ven lila 8/0. Glorian r ggskalsvita vaxprlor (mina sm stvattens jag hade tnkt anvnda hade fr sm hl).
19 Dec 2007
Kattlivtvlingens tumnagel tills vinnare r utsedd.
Kattlivtvlingens tumnagel tills vinnare r utsedd.
Bilden frestller inspiratrerna till tvlingen. Solberga Zafirs Emilian (nederst) och Solberga Zafirs Eduard (verst).
20 Okt 2007

Armband i diagonal brick
Armband gjort efter ett mnster i Bead& Button. Det skulle egentligen vara prlemorsprlor i kanten men jag skippade dem. Anvnde 4x4 kuber i irisideras svart och transparent silver lined. Bram till lset anvndes hematitfrgade 15/0. Hittade inte igen mina silverls s det fick bli ett plterat ls istllet.
30 Dec 2006
Batrices prlpersonlighetslapp
Batrices prlpersonlighetslapp
Detta blev min frsta lapp till lapptcket (behvde ju en bild att ha p [url=http://www.parlplatsen.se/sidor/parlplatsen/lapptacke.shtml]lapptckesidan[/url] :-) Jag gillar att jobba med sm prlor hr r det Miyuki Delica som fick bilda basen och sen dekorerades det med ngra Miyuki Cubes. Jag gillar att testa p olika stygn s min frsta lapp fick sledes 3 olika stygn. Grnt r en av mina favoritfrger likas svart. Hr fick det bli 3 olika grna och svarta med olika lyster och transparenthet.
13 Dec 2006

Hoppa till: