Coilade rhngen
Jag var p en liten prltrff hromveckan och deltog i en rhnges-tvling. Jag knde fr att coila lite, och hr r resultatet. Domarna var njda, jag vann frsta pris :-) De r lite ojmna i formen, men jag hade inte s mycket tid p mig...
Coilat i silvertrd (0,5 mm runt 0,8 eller nt t det hllet) med rda glasdrops.
13 Apr 2008
 |
Druvklase
Dessa lila stvattensprlor fick jag i nn swaprunda. Det var genast ganska sjlvklart att de skulle bli vindruvor, speciellt som jag har stavls i form av vinlv till mitt frfogande :-)
Stvattensprlor p silverkedja med silverls.
13 Apr 2008
 |
Peyotetub
Dagens tema: smycken som inte blev det dom skulle. Jag gjorde en peyote-tub som skulle bli ett armband, men trots att jag frskte hlla det bjt medan jag gjorde det ville det inte vara s bjt som det hade behvt vara fr ett armband. Efter att ha kmpat med att sy tubular peyote i tskilliga timmar ville jag inte slnga resultatet, s jag trdde tuben p en kedja och kallade det fr ett halsband i stllet.
Glasprlorna r i tv olika storlekar - sm grna och lite strre vinrda med nn specialeffekt s att de skiftar lite mot guld.
13 Apr 2008
 |
Rosa
Jag brjade p ett rasselarmband i rosa och vitt, men det var fr jobbigt s jag gjorde ett halsband med klase i stllet. Stvattensprlor, kristallchips och glasnuggets p silverkedja. Stavls i silver med blobbigt silverhjrta. Lset sitter framme i mitten.
13 Apr 2008
 |