Prlplatsen - en prla p ntet Forumindex Prlplatsen - en prla p ntet
Prlplatsens forum. Hr kan man prata om allt som rr prlor.

ProfilProfil    Logga in fr att se dina privata meddelandenLogga in fr att se dina privata meddelanden    RegistreraRegistrera    Logga inLogga in 
   AnvndarlistaAnvndarlista    AnvndargrupperAnvndargrupper  FAQFAQ    SkSk    GalleriGalleri   GalleriStartsidan

Prlplatsen - en prla p ntet Forumindex
Visar Profil :: maneki-nekogirl

Turmalin
Totalt antal inlgg:  3630
[5.60% av totala / 0.99 poster per dag]
Hitta alla inlgg av maneki-nekogirl
Frn:  Bjrehalvn
Hemsida:  http://wildrosesandblackberries.blogspot.com
Användarens galleri:  maneki-nekogirls galleri
Yrke/sysselsttning:   
Intressen: katter, drakar, smyckestillverkning, folktro/mytologi, fantasy (bcker o manga/serier), landskapsfotografering mm
Kontakta maneki-nekogirl
Emailadress: Skicka email
Privata meddelanden: Skicka privat meddelande
MSN-messenger:  
Yahoo-messenger:
AIM-adress:  
ICQ-nummer:
Blomsterrassel eller primulaarmband
Blomsterrassel eller primulaarmband
Vad gr man med en drs sta sm akrylblommor? Jo, man sorterar ut alla i citrusfrger -- som fr mig att associera till primulor ven om formen r mer lik lobelia -- o gr ett armband i en variation p shaggy loops. Egentligen gillar jag inte rassel, men de hr blommorna bara sg ut att passar perfekt i ett frodigt armband. O s fick jag anvnt alla mina guldplterade glepinnar, som bara legat till ingen nytta. Kul ocks att f gra nt att pigga upp under ngra tunga veckor. Instruktioner finns p [url=http://manekisparlblogg.blogspot.com/2010/03/manekis-blomsterrassel.html]Manekis prlblogg[/url] fr den som r sugen.
14 Apr 2010

Etsade stenprlor
Lnge sen jag visade ngra "altrade" prlor o hr r ngra av mina senaste experiment med etskrm (Etchall Etching cream), som jag kunde ge mig p tack vare kissidor. Lvmnstren r skapade av peel-off stickers, som placerats p prlorna innan de doppats i etskrm. Tassen r mlad med hobbylim, som kunde gnidas bort efter etsningen o trdet var ett frsk med gummi arabicum, som dock var fr gammal o flt ut fr tunt fr att vara riktigt effektivt. Har ocks etsat en del andra prlor o bl a goldstone, r ni mer nyfikna s kika i [url=http://wildrosesandblackberries.blogspot.com/search/label/etched%20glass%2Fstone] min blogg.[/url]
14 Apr 2010

Whispered words
Det hr var halsbandet jag gjorde fr Vintajs mnadsutmaning i februari p temat Lover's Bouquet. Materialet r kedja, ls och filigrandel i mssing (frn Vintaj) samt tjeckiska pressglasprlor i pink/amber. S hr beskrev jag halsbandet d: <i>I wanted to make something romantic and serene with a vintage touch. An uncomplicated bouquet of flowers, like a whispered word of love -- perhaps from a shy lover or admirer. For the focalpiece I cut and bent a lovely floral Deco Vines Filigree apart and attached a few czech pressed-glass flower beads in a soft amber and pink hue. To that I added an Ornate Chain for a princess length necklace, saving one link to suspend the bead drop at the bottom of the filigree. The shape of the finished necklace reminds me of a patinated jardiniere.</i>
14 Apr 2010

Kabbelekor: Vintaj mnadsutmaning april
Det var lnge sen jag tog mig tid att kika igenom galleriet hr -- o nu nr jag vl r hr o lgger in min frsta bild p lnge s gr jag det med dolda motiv: Denna vecka pgr en [url=http://vintaj.com/wpblog/?p=5792]omrstning p Vintajs blogg[/url] dr detta halsband ingr. ;-) Dr heter halsbandet Marsh marigold, det engelska namnet fr kabbeleka. Temat fr mnadens utmaning var Spring riverbed och just kabbelekor var det frsta som dk upp i min skalle nr jag lste det. Kabbelekor r vrblommor som blommar runt maj i Sdra Sverige o som trivs i vtmarker. Nr jag gjorde halsbandet s jag framfr mig hur blommorna vxte lngs en skogsbck, skuggad av trd. Mittpartiet bestr av tv olika grenar av mssing (nedfallnad vid bcken) som jag surrat ihop o sedan tckt med gula kabbelekor av matt akryl och linser som blad. Dr finns ven ngra stenar frn flodbdden i form av frgade stisar. Jag hade inget passande ls s jag fick improvisera ett av en "fastenable" och krok i Vintage bronze wire. Lset bidrog p det viset ocks till blomtemat.
12 Apr 2010

Hoppa till: